Kaikki nuo näin matkalla Raumalta Poriin. Ajatella, viisi eli 5 hirveä! En oo ikinä nähnyt hirviä ennen luonnossa. Ja nyt näin viisi. Tosi siistiä! Mieletöntä! Jännää! Täytyy myöntää että oli mukana kyllä varjelusta. Kaikki hirvet olivat kiltisti tien laidassa syömässä. Ja pomppasivat karkuun metsän puolelle. Kaksi niistä. Muut keskittyivät syömiseen. Mutta VIISI hirveä!! Se on paljon se.

Siiliparka eli kauhun hetkiä ja läheltä piti tilanteen kun oli ylittämässä tietä. Onneksi parka siili pysäs sinne auton renkaiden väliin ja mä ajoin eteenpäin. Ja siili jatkoi matkaansa määränpäähänsä jonnekin toiselle puolelle tietä. Jännä oli tämäkin matka siilillä.

Ja kaksi kissaa. Niissä nyt ei ole niin kovin kummallista. Vaikka kivoja ovat nekin. Jännä miten kissa yöllisillä saalistusreissuillaan jännästi kulkee missä sattuu...

Mut hei! Hirvet pistivät miettimään. Ja siksi mä oon myös täällä. Ensinnäkin, oon kiitollinen että oli varjelusta. Ja että vastaantuleva auto vilkutti mulle valoja, ennen kuin ensimmäiset hirvet tulivat vastaan. Olis voinut myös käydä niin, että joku niistä hirvistä olis ollut mun edessä. Ja silloin Clio ei olisi pärjännyt taistelussa. Toiseksi, tää todisti että Jumala kyllä vastaa rukouksiin. Vaikka en nyt varsinaisesti oo rukoillut, että hirviä näkisin, mutta oon sitä kyllä koko kevään hokenut ja toivonut. Toivomuksissa ja rukouksessa on siis voimaa. Ja kuten tänäkin iltana kuulin, aina kun rukoillaan, jotain tapahtuu. En vielä osaa aavistella mitä elämässäni tapahtuu. Mutta varma on siitä, että ON olemassa kolmiyhteinen Jumala, joka kuulee kaikki meidän asiat. Ja rukouksiin vastaa parhaimmalla mahdollisimmalla tavalla. Vaikka meistä ei siltä tuntuis. Joka tapauksessa, Jumala meitä kuulee Jeesuksen tähden! Se on hienoa se! (Hirvet ovat nyt merkkinä minulle Jumalan suurista lupauksista...)

"You're all I got, you're all I need, you're my friend in need. You're all I got, you're all I need, you're my friend in deed.. " (Claas P. Jambor: Friend in need)

P.S. Tänään oli myös kummipojan synttärit. Ja siellä olin juhlimassa kanssa. Se oli kivaa se! Ja hups, tänään on serkun synttärit! Nyt nukkumaan. Hyvää yötä Jeesus myötä!

P.P.S. Ja hei! Hengellistin tän hirviasian, mutta ei se nyt haittaa.. Joskus pitää tehdä niin, että muistaa taas palata sille oikealle tielle! (Joh.14:6-7)