Nyt alkoi viikon vapaaputki. Leirivapaita, viikkovapaita, allejääneitä vapaita, siirrettyjä vapaita.. Mitäikinänesittenlie, mutta niitä yhdistää sana vapaa. Monta puuhaa kyllä on tälle viikolle. Yhden jo tein. Sain mansikat pakastimeen. Niitä voi syödä sitten talvella. Myöhemmin sitten vielä mustikoita ja ehkä vadelmiakin. Ja omenahilloa... Viimeisen hillopurkin avasinkin toissapäivänä. Olemme näköjään siis siinä vaiheessa kesää, että mua alkaa jo kyllästyttämään ja odottelen syksyä. Paitsi jos aurinko alkaa paistamaan kunnolla niin kesä on kiva. Ja on se hyvä että ihan vielä ei ole syksy, koska se tarkoittaa taas hullua töiden paiskimista. Oppiiko koskaan tekemään töitä stressaamatta ja tekemättä liikaa?  

En murehdi sitä nyt. Koska nyt ei oikeastaan voi murehtia mitään. Lenni-Kalle soittaa mun dvd-soittimessa pianoa taitavasti eri artistivieraidensa kanssa (Lenni-Kalle Taipale: Piano). Hieno levy on. Kertakaikkiaan. Eilen olin hienolla keikalla Tampereella. SMG pani parastaan soimaan Ilveksessä. Näin siellä yhden vanhan isoskaverinkin sattumalta. Se oli mukavaa kyllä :) Ja mun luona oli yökyläilijä. Sekin oli hauskaa. Ja ensi viikolla tulee lisää yökyläilijöitä. Ainakin yksi. Ensi viikko on muutenkin toivottavasti sellasta ihmisten näkemisen aikaa. En oo kauheesti nähnyt muita kuin leiriläisiä ja työkavereita. Niissä ei kyllä mitään vikaa ole, mutta mulla on niin läheisiä ihmisiä, joita on kiva nähdä..

Juuri oon taas kaikenlaisten asioiden ostokiellossa. Ruokaa on tietty pakko ostaa. Ja bensaa. Mutta muuten. Paitsi yksi levy pitää saada. Hölmö rakkaus, ylpeä sydän. Koska siinä on Valmis-niminen biisi. Btw. Eilisestä pitää nyt vielä sanoa, että pääsin vohvelikahvilaan. Vohveli vuohenjuustolla, kermavaahdolla ja mansikkahillolla. Aivan täydellistä. Olisin ottanut kuvankin, mutta paikka oli niin kertakaikkiaan pieni, niin en sitten kehdannut. Yleensä en kehtaa tehdä asioita.. Joskus se harmittaa, joskus siitä on ihan hyötyä.

Ensi viikon aikana myös selviää että jäänkö mä nyt tähän kotiin vielä hetkeksi vai onko syyskuussa muutto edessä... Ehkä siitä nyt ei enempää vielä, kun en oo edes käynyt katsomassa.. Rivarikaksio olis tarjolla. Saunalla. Kolme euroa enemmän. Mutta vuokralle. Ei oma. Leppäkorvesta. Mut se olis rivari... kuinkahan paljon mulla on varaa maksaa vuokraa.. No, huomenna tiedän taas vähän enemmän.. Ja jos muutan, niin sitten muutan, ja sitä on sitten turha ressata. Elämä vaan muuttuu koko ajan. Mutta onneksi on yksi joka pysyy! "Jää yksi rakkaus, kun rakkaus häviää. On rakkaus siinä, että Jeesus vielä jää. Ja särjetyillä käsillään, syleilee hän särkyvää."

Oon tänään haaveillut taas.. ratsastustunneista, tanssitunneista (lattaritunnilla olin tänään.. tanssipari olis KOVIN kiva), kitaratunneista, pianotunneista, matkasta Roomaan... ja ai niin, mulla on 30-vuotismatkasuunnitelmakin. Ainoa suunnitelma on että ensi vuonna lähden jonnekin reissuun. Mutta kenen kanssa, mihin suuntaan, sitä ei voi vielä tässä vaiheessa mitenkään tietää. Monta haavetta mulla on.. yksi liittyy siihen tanssiin: olis kiva mennä parin kanssa sambaa ja tehdä sellasia hienoja pyörähdyksiä, mitä ne kaikki tyypit tekee tanssii tähtien kanssa... oijoijoi... Jatkan haaveiluja ja rukoiluja. Jonain päivänä jonkin mun toiveen on ihan pakko toteutua!

P.S. Vaikka itelleni näitä kirjoitankin, niin pahoittelen tällä kertaa pituutta. Nyt kerrankin oli aikaa kirjoittaa:) 

P.P.S. Yksi iso käsiteltävä asia on. Pikkuveli menee armeijaan. Ensi maanantaina. Pienestä veljestä on tullut iso... Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Isoja asioita: pikkuveljen armeija ja kummipojan seiskaluokka. On niitä muitakin.

"Pysy aina pikkuveljenä, ja lintuna, älä koskaan miehisty, en meidän taloon enää aikuisia halua... "