Mulla oli täydellinen Rory-päivä. Kahden jälkeen lähdin töistä ja sen jälkeen olin ihan vain keskenäni. Kävin kaupungilla ja tuhlasin melkein kaikki rahani. Ostin kuitenkin joululahjoja toisille ihmisille (ja vähän itsellenikin). Kävin ruokakaupassa ja tulin kotiin. Pakkailin, pyykkäilin, katoin Taru Sormusten Herraa ja tein lasagnea. Ja menin nukkumaan myöhään. Ihana ilta. Ja seuraava päiväkin oli ihana, kun sai vaan olla. Sunnuntaina laulettiin sitten kauneimpia joululauluja Lattomeren kirkossa ja näin ystävää, jonka oon nähnyt vuosi sitten viimeksi. Kyllä me mailaillaan ja tekstaillaan, mutta on eri asia nähdä ihan oikeasti!

Tänään nautin töissäolosta. Sain tehtyä ennen-joulua-hoidettavat-asiat ja lähdin ostamaan viimeiset joululahjat. Loppuillan pakkasin muuttoa varten. Ja nyt iskee jouluhaikeus. Perjantain Rory-päivä oli mahtava, mutta liikaa sellaista itsekseen oloa ei ole hyvä. Kummallista on myös, että nyt ei jotenkin innosta pakkaaminen. Ehkä se vaan johtuu joulusta. Joulunaikaan pitäisi tehdä muuta kuin pakata. No, ensi vuonna sitten.

Vaikka on mulla haikeutta muutenkin. Se tulee nykyään aina. Joka joulu. En voi sille mitään. Nautin kyllä jouluna kaikesta mitä silloin tapahtuu. Mutta mä kaipaan niitä jouluja, jolloin ympärillä oli mummu ja pappa ja kaikki serkut ja tädit ja eno ja sedät. Kun yhdessä syötiin jouluaattona, ja kun joulupukki tuli mummulaan. Ei sillä että nyt olis huono, mutta mä nautin siitä, että oltiin yhdessä.

Mulla on mun syyni haikeilla jouluna. Mutta joulussa on myös Iloa. Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valon! Siitä riemuitsen ja käyn joulun viettoon yrittäen muistaa joulun sanomaa. Sitä, että meille on syntynyt Vapahtaja, Rauhanruhtinas, Ihmeellinen Neuvontuoja!

Joulu saa varmaan haikeilemaan, koska silloin loppuu jotain ja alkaa jotain uutta. Vuosi on loppumetreillään ja uusi alkamassa. Vanhasta ja tutusta ei haluaisi luopua ja tulevaisuudesta ei tiedä. Onneksi saamme luottaa Jumalan johdatukseen ja muistaa että

"God is in us, God is for us, God is with us, Emmanuel. He´s the Saviour we have been praying for, in our humble hearts he will dwell, God is in us, God is for us, God is with us, Emmanuel." Casting Crowns/ God is with us.

Siunattua joulua!