Hyvää Helmikuista Lauantaita!

Aurinko paistaa ja ulkona on pakkasta 15 astetta. Tiedän sen, koska näen ikkunasta ulos ja ostin eilen lämpömittarin. Sellaisen digitaalisen, josta näkee sisä- ja ulkolämpötilan. Se on hieno laite :) Nyt olen pari tuntia valmistautunut hiihtämään. Ja kohta pitää mennä, ettei hiihtämisen riemu kaadu nälkään. Aamupalana tänään oli smoothie ja vihreää teetä. Ja pala itsetehtyä nopeaa leipää. Se oli aika jännän makuista. Tänä aamuna oon jälleen huomannut sen, että kun saa elää hetken joutilaana, aivot alkaa toimia paremmin ja ajatuksia tulee ihan tulvimalla päähän. Ja kaikkea pitäis tehdä, mutta kun aika ei riitä.

Yhdestä blogikaverin blogista löysin kuvahaasteen. Siinä on kai ideana laittaa yksi kuva, joka päivä tiettyjen ohjeiden mukaan. Musta se vaikuttaa hauskalta, ja ehkä kokeilen sitä itekin. Pelkään vaan, että mulla nousee esteeksi tää saamattomuus. Ja se, että mun kone on tosi hidas. Tajusin juuri, että mun pitäis laittaa tammikuisia Vuokattikuvia eteenpäin ystäville. Mut ne on kyllä jo koneella ne kuvat. Vielä ne pitäisi jotenkin jakaa eteenpäin. Eilisiltana ja tänä aamuna mun netti ja kone on toiminu jotenkin hyvin yhteen.. ja puoli kahteenkin. Ja vähän yli... Olipas vanha vitsi. Eilisen ratsastuksen peruunnuttua, mulla oli melkein kolmen tunnin skype-treffit Ruotsiin ja katoin vielä Satuhäät ilman että koko ajan tapahtui pätkimistä. Tänään latasin Spotifyn uudelleen koneelle ja sekin on toiminut tosi hyvin. Ensin vähän Arja Korisevaa ja nyt taustalla soi Casting Crowns: Until The Whole World Hears. Hienoa musiikkia! Päättelin, että hyvä toimivuus johtuu siitä, että koululaiset ja opiskelijat lähiseuduilta ovat viettämässä hiihtolomaa ja tukkimassa 3G-verkkoja muualla.

Aivan tuota pikaa olen valmis lähtemään ulkoilmaan ja ladulle. Ehkä vähän jogurttia pitää syödä ennen kuin pääsee ladulle. Parin sadan metrin päästä kotiovesta löytyy vähän latuja. Metsässä ja pellolla. Viime viikonloppuna käytiin tarkastamassa tilannetta. Pitoa pitää varmaan vähän laittaa suksiin. Korkkaamiskerralla tahtoi vähän lipsua nuo sukset. Vaikka hiihtoloma onkin työntäyteinen, niin aattelin leireilläkin ehtiä hieman hiihtämään. Jos saisin vaikka tyttöjäkin innostettua mukaan hiihtelemään.

Tulipas nyt tekstiä... Vielä vähän.. Kuvahaasteen lisäksi mietin itelleni oikeesti paastohaastetta. Paastonaika alkaa jälleen parin viikon päästä. Oon aina jotenkin kieltäytynyt paastoamasta herkuista tms. koska se ei vie mua kuitenkaan lähemmäs Jumalaa. Näin ajattelen. Sitä vastoin oon ajatellut, että pyrin paaston aikana lukemaan enemmän Raamattua ja rukoilemaan aktiivisesti. Että se vie mua lähemmäs Jumalaa. Nyt mieleen hiipii ajatus, että voisiko herkkupaasto sittenkin viedä mua lähemmäs Jumalaa. Herkut on kiusaus ja kiusauksia vastaan pitää taistella päivittäin paaston ajan. Kiusauksia vastaan taisteluun tarvitsen Jumalaa "Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta..". Vielä en ole varma herkkupaastosta, mutta tänä vuonna paaston aikana yritän jälleen yksinkertaistaa elämää. Toivon paastolta hidasta elämää, työn tekemistä rauhassa ja iloiten palvellen Herraa, luonnollisia raaka-aineita ja aikaa ruoanlaittoon, aikaa olla Jumalan, parhaan ystäväni, kanssa, aikaa olla ystävieni kanssa, aikaa luovuudelle. Aikaa kuunnella Jumalaa, toisia, itseä. Rohkeutta sanoa, miten paljon välitän rakkaistani! Kuulostaapa kovin yksinkertaiselta. Not.

Nyt on aika lähteä ladulle ja viettämään lauantain loppupuolta. Edessä on vielä kaksi vapaapäivää. Se on mukavaa se. Tänään ladun jälkeen vuorossa Lattomerellä hengailua. Saunaa ja Putousta. Huomenna Jumalanpalvelus, latua, Toystory-leffailta Siskon, Kummipojan ja Serkun kanssa. Myös Snickerspaloja. Maanantaina Ystävän kanssa oloa, kuoroilua ja venyttelyä. Kaikenlaista.

Aurinkoista hiihtolomaa ja paastoon valmistautumisen aikaa!