Huh hellettä! Viime kesän ja tämän kesän kolmen päivän kokemuksella voin kertoa, että mä en tykkää helteestä. En sitten yhtään. Oon ihan turvonnu ja oon ollu myös koko ajan askeleen myöhässä migreenin kanssa. En ole helleihminen. Kesä on kiva, ja toisaalta, joo, on kiva, että ei tarvi laittaa päälle kun kesäpaita ja -housut ja eikun pihalle. Ja niin voi olla iltaan asti. Mutta mua ahistaa kun ei saa happea, ja koko ajan on hiki ja illalla on vaan nihkeä. Suihkun jälkeen on ohikiitävä sekunti kun on hyvä olla. Mutta se helteestä. Se on inhottava, ja olen sen jo varmaan tarpeeksi selkeästi kertonut.

Porin Lähetysjuhlat on ohi ja on aika kääntää nokka kohti leirejä. Seuraava kuukausi tulee olemaan tulemista ja menemistä. Pitää vaan ottaa tuleminen ja meneminen kerrallaan. Ensin on pienten TyPo eli tyttöpoikaleiri. Heidän kanssaan ollaan Daavidin jalanjäljissä, ja ehkä saatetaan hieman palata lähetysjuhlien tunnelmiinkin. Kivaa yhdessäoloa 7-11 -vuotiaiden kanssa.

Vapaan, ratsastuksen ja ystävän näkemisen täyttävän viikonlopun jälkeen onkin aika lähteä Ahvenanmaalle. Siellä leireillään 10-14 -vuotiaiden tyttöjen kanssa. Siitä mulla on ehkä vähiten pohdittavaa etukäteen, koska pääsen Ahvenanmaakonkareiden "oppipojaksi". 

Ahvenanmaan jälkeen on juhlan aika. Juhannusjuhlan sekä kummipojan rippijuhlan. Tällä kertaa saan mahdollisuuden olla kummin ominaisuudessa konfirmaatiossa. Pääsen myös siunaamaan toisella puolen alttaria, sillä seurakunnan puolella. Jännittävää ja hienoa!

Sitten onkin riparin aika :) Se onkin tämän kesän viimoinen leiri. Lukuunottamatta ratsastusleiriä, jolle lähden loppukesästä ihan vaan osallistujaksi.

Ei ihme, että helle ahistaa... Kaiken tämän lisäksi yritän suoriutua juoksukoulusta. Se onkin hupasaa. Tämän päivän vartin lenkillä oli pakko juosta enemmän, koska muuten kaikki Tekunkorven hyttyset olisivat syöneet mut elävältä. Hyttyset on rasittavia.

Tässä tätä menemistä ja tulemista. Kesällä se on ihan kivaakin. Ja kuukauden päästä olen jo lomalla. Ja mies tulee lomille. Se on mukavata se :)

Jälleen kiitän Luojaani kaikesta! "Tästä kaikesta mä sinua voin ylistää, oot kaikki se riittää..." Ihanaa kesää!